Waarom Jong beginnen aan Tantra? Deel 2: studenten aan het woord

In een eerdere post vertelde ik over waarom ik denk dat je niet vroeg genoeg (nou ja, gerekend vanaf je twintigste dan:-) kunt beginnen met Tantra. Om kort te zijn: mijn leven was rond mijn 25e in allerlei patronen gesleten, en als gevolg daarvan behoorlijk avontuurloos. Tijdens mijn introductieweek bij het Centrum voor Tantra vielen de schellen me van mijn ogen: al die ideeën over hoe het leven geleefd zou moeten worden! Over wie ik zou moeten zijn (en wie vooral niet)!

Ik ben sindsdien vol van vuur en passie om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met deze specifieke vorm van tantra, die zich kenmerkt door een grote zorgvuldigheid, avontuurlijkheid en een hoog ‘practice what you preach’ gehalte.

Inmiddels – bijna acht jaar later – ben ik zelf staflid bij het Centrum, en geef ik begin 2015 samen met mijn lief Jeroen en goede vrienden JanWillem en Martina, de Jong Tantra introductiegroep. Over deze levendige en avontuurlijke training, speciaal voor mensen tussen 20 en 32 jaar, zou ik ontzettend veel kunnen vertellen. Maar in plaats daarvan laat ik graag hieronder Eef & Alieke (samen met haar lief Tomm) –  de initiatiefnemers voor deze prachtige groep – aan het woord.

Mocht je nieuwsgierig zijn naar wat voor volk je tegen zou kunnen komen tijdens zo’n week; check them out!

Interview met Eef: studente aan het Centrum voor TantraStudenten over de Tantra Training still

 

 

 

3 responses to “Waarom Jong beginnen aan Tantra? Deel 2: studenten aan het woord

    • Nou he? Ik vind ze het allemaal ook héél goed verwoorden! Ze hadden zelf alledrie een beetje superego over hun eigen snelheid en vurigheid, maar ik vind ze juist ontzettend inspirerend. leuk van jullie ook te horen! Aanstaande vrijdag in de nieuwsbrief van het Centrum de video met de compilatie van alle geïnterviewde studenten:-) x!

      Like

  1. Heel fijn, deze verschillende ervaringen. Ik ga dit gelijk doorsturen aan een vriendin aan wie ik heb verteld dat Tantra heel verrijkend kan zijn voor je relatie, maar ze heeft (terecht) nog geen goed beeld van wat tantra zoal teweeg kan brengen. Wat ervaringsverhalen erbij is prima. Dank, dank, dank. Ook dankjewel lieve Eef, Tomm en Alieke, XXX Maria

    Like

Leave a comment